O wyjazd na studia i praktyki w ramach programu Erasmus+ może starać się osoba będąca studentem lub doktorantem Uniwersytetu Zielonogórskiego. W przypadku studiów I stopnia i jednolitych studiów magisterskich student może rozpocząć wyjazd od 3 semestru studiów. W przypadku studiów II stopnia i szkół doktorskich wyjazd może odbyć się już od pierwszego semestru.
Wykaz uczelni partnerskich, do których można wyjechać w ramach programu dostępny jest w zakładce Partnerzy Erasmus.
Studenci i doktoranci z mniejszymi szansami otrzymują dodatkowe wsparcie finansowe.
Student wyjeżdżający na wymianę w programie powinien posiadać dobre wyniki w nauce i wykazać znajomość języka obcego zgodną z wymogami językowymi uczelni/instytucji przyjmującej – przy czym poziom znajomości języka obcego nie może być niższy niż B1, a w przypadku studentów filologii obcych nie niższy niż B2.
Check list – sprawdź czy wszystko masz!
Osoby zainteresowane udziałem w programie aplikują online w wyznaczonym terminie:
INFORMACJE DOT. EGZAMINU Z JĘZYKA OBCEGO DLA STUDENTÓW/EK UBIEGAJĄCYCH SIĘ O WYJAZD W RAMACH PROGRAMU ERASMUS+ :
Warunkiem uzyskania zaświadczenia UCKJ jest zdanie egzaminu z języka obcego, który składa się z części pisemnej: test online i części ustnej. Studenci filologii otrzymają zaświadczenie na podstawie egzaminu praktycznego, o ile zdali go w pierwszym terminie.
Kwalifikacja prowadzona jest przez Komisję Rekrutacyjną Erasmus+, odbywa się na podstawie złożonych dokumentów oraz rozmów kwalifikacyjnych. Wydziały mogą ustalać dodatkowe kryteria podczas kwalifikacji studentów np. aktywny udział w życiu wydziału, dodatkowe osiągnięcia naukowe, portfolio itp., powiadamiając studentów o zasadach przyjętych dla potrzeb procesu rekrutacji. Termin rozmowy kwalifikacyjnej określa koordynator wydziałowy/instytutowy.
Po zakończonym procesie rekrutacyjnym protokoły z prac komisji oraz listy osób zakwalifikowanych i listy rezerwowe zostają przekazane do Działu Współpracy z Zagranicą (DWZ). Na tej podstawie wszyscy studenci biorący udział w rekrutacji zostają poinformowani o wynikach za pomocą poczty elektronicznej. Studenci zakwalifikowani do wyjazdu są proszeni o przygotowanie dokumentów aplikacyjnych do uczelni przyjmujących.
W przypadku rezygnacji studentów z list podstawowych, zwalniane miejsca będą przyznawane studentom z list rezerwowych wg kolejności na liście.
Od decyzji Komisji przysługuje odwołanie złożone na piśmie do Prorektora ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia uzyskania mailowej informacji od DWZ na temat kwalifikacji na wyjazd. Decyzja Prorektora ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą jest ostateczna.
UWAGA: W związku z limitami na uczelniach przyjmujących studentów na Erasmusa+ prosimy w razie wątpliwości dotyczących dostępności miejsc o kontakt z Działem Współpracy z Zagranicą przed wysłaniem aplikacji.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w programie Erasmus+ dostępna jest w zakładce 'O programie’: tutaj.