uz-logo-pion-2.png

Rekrutacja studenci

Rekrutacja otwarta

wyjazdy studentów w roku akademickim 2024/2025

Termin składania zgłoszeń dla studentów:

brak terminu, rekrutacja ciągła na praktyki i BIP

O wyjazd na studia i praktyki w ramach programu Erasmus+ może starać się osoba będąca studentem lub doktorantem Uniwersytetu Zielonogórskiego. W przypadku studiów I stopnia i jednolitych studiów magisterskich student może rozpocząć wyjazd od 3 semestru studiów. W przypadku studiów II stopnia i szkół doktorskich wyjazd może odbyć się już od pierwszego semestru.

Wykaz uczelni partnerskich, do których można wyjechać w ramach programu dostępny jest w zakładce Partnerzy Erasmus.

Studenci i doktoranci z mniejszymi szansami otrzymują dodatkowe wsparcie finansowe.

Kryteria rekrutacji

Student wyjeżdżający na wymianę w programie powinien posiadać dobre wyniki w nauce i wykazać znajomość języka obcego zgodną z wymogami językowymi uczelni/instytucji przyjmującej przy czym poziom znajomości języka obcego nie może być niższy niż B1, a w przypadku studentów filologii obcych nie niższy niż B2.

Dokumenty zgłoszeniowe

Check list – sprawdź czy wszystko masz!

Osoby zainteresowane udziałem w programie aplikują online w wyznaczonym terminie:

  • formularz zgłoszeniowy: online
  • zaświadczenie z BOS-u potwierdzające status studenta z uwzględnieniem średniej za dotychczasowy okres studiów danego stopnia. W przypadku studentów 1 semestru studiów IIst i szkół doktorskich – należy załączyć także kopię dyplomu ukończenia poprzedzających studiów. Skany załączamy podczas wypełniania aplikacji online, najlepiej w formacie pdf. Plik nie może przekraczać 1MB.
  • zaświadczenie o znajomości języka obcego wystawione przez Uniwersyteckie Centrum Kształcenia Językowego (UCKJ) lub zewnętrzny certyfikat językowy (UWAGA:  zaświadczenie UCKJ jest ważne  bezterminowo).
  • W przypadku praktyk po złożeniu aplikacji online należy przesłać do Działu Współpracy z Zagranicą drogą elektroniczną potwierdzenie o przyjęciu na praktyki od instytucji przyjmującej na praktykę (koniecznie jeszcze przed rozmową rekrutacyjną na wydziale).

INFORMACJE DOT. EGZAMINU Z JĘZYKA OBCEGO DLA STUDENTÓW/EK UBIEGAJĄCYCH SIĘ O WYJAZD W RAMACH PROGRAMU ERASMUS+ :

Warunkiem uzyskania zaświadczenia UCKJ jest zdanie egzaminu z języka obcego, który składa się z części pisemnej: test online i części ustnej. Studenci filologii otrzymają zaświadczenie na podstawie egzaminu praktycznego, o ile zdali go w pierwszym terminie.

  • KROK 1.: Wejść TUTAJ i rozwiązać test językowy online z wybranego języka obcego (angielski, niemiecki, francuski, rosyjski i hiszpański). Uwaga: po uruchomieniu test jest aktywny przez 40 minut. W przypadku jęz. rosyjskiego i hiszpańskiego prosimy o kontakt z UCKJ.
  • KROK 2.: Następnie skontaktować się z Uniwersyteckim Centrum Kształcenia Językowego (e-mail: biuro@uckj.uz.zgora.pl; tel. 605 432 727) w celu umówienia się na termin egzaminu ustnego. Egzamin ustny odbywa się w trybie stacjonarnym lub online na platformie Google Meet.
  • KROK 3.: Po egzaminie ustnym UCKJ wydaje zaświadczenie w formie papierowej (UZ, Campus A, ul. Podgórna 50, bud. A-0, pokój 06, 07) lub wysyła skan na maila podanego przez osobę aplikującą.

Kwalifikacja kandydatów

Kwalifikacja prowadzona jest przez  Komisję Rekrutacyjną Erasmus+, odbywa się na podstawie złożonych dokumentów oraz rozmów kwalifikacyjnych. Wydziały mogą ustalać dodatkowe kryteria podczas kwalifikacji studentów np. aktywny udział w życiu wydziału, dodatkowe osiągnięcia naukowe, portfolio itp., powiadamiając studentów o zasadach przyjętych dla potrzeb procesu rekrutacji. Termin rozmowy kwalifikacyjnej określa koordynator wydziałowy/instytutowy.

Po zakończonym procesie rekrutacyjnym protokoły z prac komisji oraz listy osób zakwalifikowanych i listy rezerwowe zostają przekazane do Działu Współpracy z Zagranicą (DWZ). Na tej podstawie wszyscy studenci biorący udział w rekrutacji zostają poinformowani o wynikach za pomocą poczty elektronicznej. Studenci zakwalifikowani do wyjazdu są proszeni o przygotowanie dokumentów aplikacyjnych do uczelni przyjmujących.

W przypadku rezygnacji studentów z list podstawowych, zwalniane miejsca będą przyznawane studentom z list rezerwowych wg kolejności na liście.

Od decyzji Komisji przysługuje odwołanie złożone na piśmie do Prorektora ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia uzyskania mailowej informacji od DWZ na temat kwalifikacji na wyjazd. Decyzja Prorektora ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą jest ostateczna.

UWAGA: W związku z limitami na uczelniach przyjmujących studentów na Erasmusa+ prosimy w razie wątpliwości dotyczących dostępności miejsc o kontakt z Działem Współpracy z Zagranicą przed wysłaniem aplikacji.

Przetwarzanie danych osobowych

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w programie Erasmus+ dostępna jest w zakładce 'O programie’: tutaj.

Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18